کد خبر: ۱۲۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
گروه استان‌ها- پرچم عزای حسینی امروز بر هر کوی و برزن و بر سر درب هر خانه‌ای برافراشته شده و هر خانه یک حسینیه شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، پویشی «هر خانه یک حسینیه» از جمله ابتکاراتی است که این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا ویژه ایام محرم و برپایی مراسم عزاداری برای سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و 72 تن از یاران باوفایش در صحرای کربلا به راه افتاده است.

هر کوی و برزن و سر درب هر خانه‌ای بیرق عزای حسینی برافراشته شده و خانه‌های بسیاری امروز به حسینیه‌ای تبدیل‌شده است.

یک بانوی سمنانی هم با پیوستن به پویش «هر خانه یک حسینیه» با سیاه‌پوش کردن خانه‌اش و برپایی مراسم عزاداری به سبک و سیاق یک حسینیه، عشق و ارادت‌اش را به خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) این‌گونه نشان می‌دهد.

«ریحانه احمدی» که دارای 2 فرزند به نام‌های محمدمهدی و «زینب» است می‌گوید: با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های موجود برای حضور کودکان در مکان‌های پرازدحام و شلوغ من و همسرم تصمیم گرفتیم این مراسم را در محیط خانه برگزار کنیم. در ابتدا به کمک فرزندانم بیرق و پرچم‌های مشکی را در جلوی درب منزلمان و سپس در داخل خانه نصب کردیم.

بانو احمدی از ذوق و شوق فرزندانش در هنگام سیاه‌پوش کردن خانه و مهیاکردن شرایط برای برپایی مراسم عزاداری می‌گوید و اضافه می‌کند: مراسم عزاداری را از ابتدای محرم هر شب در ساعتی مشخص با تلاوت یک سوره کوچک از قرآن با همخوانی محمدمهدی و زینب آغاز می‌کنیم و سپس به‌نوبت محمدمهدی و زینب حدیثی را به نقل از امام حسین (ع) می‌خوانند.

او می‌گوید: پس از تلاوت قرآن و خواندن حدیث بنده زیارت عاشورا را برای فرزندانم می‌خوانم و سپس روضه و سینه‌زنی را از طریق یکی از شبکه‌های تلویزیونی دنبال می‌کنیم.

این بانو با بیان اینکه تلاش کردیم تا حس و حال خانه همانند حسینیه‌ها و هیئت‌ها باشد اضافه می‌کند: همچون مراسمی که در حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی برپا می‌شود، پس از مراسم سینه‌زنی با غذای نذری که از قبل آماده کرده‌ام از فرزندانم پذیرایی می‌کنم.

ترویج فرهنگ حسینی در جامعه امروز یک ضرورت انکار نشدنی است

او می‌گوید: هدفم از این کار این بود که فرزندانم را با مرام و مسلک حسینی در حد فهم کودکانه‌شان آشنا کنم.

بانو احمدی اضافه می‌کند: ترویج فرهنگ حسینی در جامعه امروز یک ضرورت انکار نشدنی است و باید هر فرد از زن و مرد مسلمان به این امر را به‌عنوان یک وظیفه در حد وسع و توان خودش توجه کند.

او می‌گوید: اگر می‌خواهیم دشمنانی که دندان و چنگال‌هایشان را برای به یغما بردن فرهنگ اصیل ایرانی که برگرفته از مکتب علوی و حسینی است؛ در رسیدن به اهداف شومشان ناکام بگذاریم باید ولایت مدار و مروج مکتب حسینی باشیم؛ چراکه همان‌طور که امام خمینی (ره) فرموده‌اند «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است».

گزارش زکیه زکی

انتهای پیام/363/ ز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار